Webb-tv som kommunikationsverktyg
Vi hjälper er att producera webb-tv inom er budget.
![]() FastighetsbyrånHemstylisterna(AFP) |
![]() Metro ModeVem är K. Cobler?(AFP) |
![]() Swedbank RoburRobur Direkt |
![]() Driva EgetSäljskolan |
Tack vare sociala medier och möjligheten att enkelt kunna distribuera film på webben
kan företag idag kommunicera direkt med sina kunder, partners, fans och medarbetare i
sitt ekosystem. Företagen blir sina egna publicister, och den information som publiceras
kommer att ersätta mycket av det som både reklam och PR tidigare gjort. Det innebär att
företag och organisationer tar över en del av den roll som media spelat sedan urminnes
tider. Mitt i denna "content marketing"-revolution står film och webb-tv. Genom att
låna idéer från traditionell TV kring format, storytelling och paketering av innehåll
kan företag skapa webb-tv för kunder, medarbetare, medlemmar och återförsäljare
som både underhåller, utbildar och inspirerar. Webb-tv är också en lösning på hur
man kan arbeta i sociala kanaler där traditionella nyheter, pressmeddelanden och
envägskommunikation har fungerat mycket dåligt de senaste åren. Mindpool arbetar
tillsammans med våra kunder för att skapa och producera webb-tv som skapar och
engagerar, driver försäljning och bygger varumärken på ett effektivt sätt. Vi hanterar
hela processen - från målgruppsanalys, programformat och innehåll till finansiering,
produktion, distribution och integrering med er övriga kommunikation.